De Kapsalon Award 2015 wordt georganiseerd door heel Nederland en kent:

  • een winnaar per provincie
  • een Digital Salon winnaar
  • vijf categoriewinnaars
  • één hoofdprijs: de titel Kapsalon Award 2015.

De verkiezing bestaat uit twee fasen:

PUBLIEKSFASE: JOUW KLANTEN BEPALEN

De eerste fase van de verkiezing is een consumentenverkiezing. Het publiek, jouw klanten, wordt opgeroepen om te stemmen op een kapsalon. De consument stemt door zijn favoriete kapsalon te kiezen en te beoordelen. Een consument beoordeelt een kapsalon op vestigingsniveau.

De salon wordt beoordeeld op zes aspecten:

  1. Deskundig personeel
  2. Klantvriendelijk personeel
  3. Prijs-kwaliteit
  4. Behandeling
  5. Sfeer
  6. Schoon en netjes

Zou u deze salon aanbevelen?

Ook geeft het publiek antwoord in welke mate zij de kapsalon zou aanraden aan vrienden, familie, collega’s en de kans dat ze de volgende keer weer deze kapsalon bezoekt. Hiernaast laat de bezoeker ook enkele statistische gegevens achter, zoals leeftijd, geslacht en postcode. Deze informatie wordt gebruikt voor de analyse. Bezoekers moeten hun stem bevestigen via een e-mailbevestiging, anders telt deze niet mee. Dit is één van de vele controles om de representativiteit en validiteit van het onderzoek en de resultaten te waarborgen.

Bepalen winnaar

De provinciewinnaar wordt bepaald op basis van het gewogen en gecorrigeerde eindcijfer(na kwaliteitscheck en controles door Q&A). De zes rapportcijfers worden gewogen naar het belang van het aspect en gecorrigeerd met een zekerheidsmarge (welke bepaald wordt door het aantal beoordelingen) .

JURY FASE

Per categorie gaan de vijf beste kapsalons uit de publieksprijs door naar de juryronde.

Onderwerpen die dan aan bod komen zijn onder andere:

  • Ondernemerschap
  • Strategie
  • Marketing
  • Educatie

De jury bestaat uit specialisten uit de kappersbranche en ondernemerswereld. Alle juryleden van 2015 vind je hier

Kapsalon-Award-schema